2016-10-26

她的小孩比較聰明

隔壁辦公室同事的小孩幫班上籌款,
來我們辦公室賣爆米花,
小小年紀(好像是9歲)但應對進退相當得體,
她走了之後,
同事們討論這位小朋友。

Colleague's daughter came to our office to sell popcorn for class fundraising.
She was pretty smart as a 9 years old girl.  

主管:她(同事)的小孩真的很聰明,我不得不說,比我的小孩還聰明。
我:你怎麼可以這樣說!我雖然沒有小孩,但我也決不會說人家的狗比我家的狗還可愛。
        (轉頭問)對不對,M(M家也有養狗)?
同事M:嗯..我有可能也會這樣說.......
我:你們這些男人!!!

Supervisor: Her kid is really smart, I have to say, this girl is smarter than my kids.
Me: How could you say that!! Even though I don't have kids, I won't never said other people's dogs are cuter than mine.. (turned my head and asked) M, right (he has one dog)?
M: hmmm.. I probably will say the same.
Me: you guys... 



沒有留言:

張貼留言